Łódzka Marka Mleka – promocja w pociągach ŁKA

poniedziałek, 2 marca 2020

Łódzka Kolej Aglomeracyjna zainaugurowała dziś kampanię promocyjną pod hasłem Łódzka Marka Mleka. Kampania potrwa cały rok, a patronat nad nią objął marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.

O szczegółach rozpoczynającej się kampanii opowiedzieli podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim: Andrzej Górczyński, członek zarządu województwa łódzkiego, Waldemar Wojciechowski, radny Sejmiku Województwa Łódzkiego, Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich oraz Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W konferencji wzięli też udział prezesi spółdzielni mleczarskich z województwa łódzkiego.

Akcja Łódzka Marka Mleka ma na celu zwrócenie uwagi mieszkańców naszego regionu na zalety mleka i jego przetworów.
- Chcemy promować rolników z województwa łódzkiego i spółdzielnie mleczarskie działające na naszym regionie. Korzystajmy z tego co, mamy w województwie. To są produkty wysokiej jakości – przekonywał Andrzej Górczyński, członek zarządu województwa łódzkiego.

Projekt jest finansowany z Funduszu Promocji Mleka, za jego realizacje odpowiada Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Koszt rocznej kampanii to 140 tysięcy złotych.
- Polska jest szóstym krajem w Europie pod względem produkcji mleka, mamy natomiast bardzo niskie jego spożycie. Województwo Łódzkie jest czwartym regionem jeśli chodzi o produkcję i spożycie mleka w Polsce - mówił prezes KZSM Waldemar Broś i zachęcając do picia mleka i spożywania produktów mleczarskich, wyliczał zalety: - Mleko jest podstawowym źródłem wapnia, witamin A, D, EK i B12. Jest podstawą zdrowych posiłków i przekąsek.

W kampanię zaangażowały się mleczarnie z województwa łódzkiego, które podjęły współpracę w celu promocji swoich wyrobów. To doskonały przykład tego, że warto współpracować zamiast konkurować.
- Walczymy wszyscy o jedno dobro: o reklamę i rozpoznawalność naszych produktów – mówi Andrzej Chomyszczak, wiceprezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Łowiczu. - Zależy nam na tym, żeby Polacy kupowali rodzime wyroby.

Podczas kampanii ŁKA przeprowadzi w pociągach akcję edukacyjno-promocyjną pod nazwą „Pociąg do mleka”. Ma ona podkreślić znaczenie wartości odżywczych mleka i produktów mlecznych w naszej codziennej diecie.
- Łódzka Kolej Aglomeracyjna codziennie uruchamia 330 pociągów. Każdego dnia podróżuje z nami blisko 20 tysięcy pasażerów. Ta liczba pod koniec roku, według naszych szacunków, zwiększy się do 25 tysięcy osób. – wyliiczał prezes ŁKA Janusz Malinowski. – Bardzo się cieszymy, że możemy promować najlepsze produkty mleczarskie.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna jest spółką samorządu województwa łódzkiego, posiada wyłącznie nowoczesny tabor. Kampania będzie promowana na blisko 200 monitorach.

Konferencji prasowej towarzyszyła degustacja produktów mlecznych. Na stoiskach promocyjnych Łódzkiej Marki Mleka oraz spółdzielni mleczarskich z województwa łódzkiego można było spróbować przetworów mlecznych oraz potraw i napojów przygotowanych na bazie mleka.

Beata Graszka/zdjęcia: Andrzej Adamczewski