Kontrakt z wiceministrem

wtorek, 18 lutego 2014
Paweł Orłowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, rozmawiał z władzami regionu na temat tzw. kontraktu województwa. To dokument, który nakreśli najważniejsze dziedziny gospodarki, które będą mogły liczyć na wsparcie funduszy unijnych i budżetu państwa.
 
Przypomnijmy, że nowy okres programowania unijnego obowiązuje w latach 2014-2020. W tym czasie Zarząd Województwa będzie rozporządzał kwotą ponad 2,2 mld euro. Wytyczne  nakreśli właśnie kontrakt wojewódzki przygotowany wspólnie z ministerstwem. W kontrakcie ujęte będą nie tylko pieniądze unijne przeznaczone dla województwa, ale również środki pochodzące z budżetu państwa czy państwowych funduszy celowych.
- Dlatego bardzo ważne jest, żeby koordynować i mieć świadomość, jakie środki dla województwa mogą pochodzić z regionalnych czy krajowych programów operacyjnych proponowanych przez Unię Europejską - mówił wiceminister Orłowski.
Spotkanie, w którym uczestniczyli marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, członek zarządu województwa odpowiedzialny za fundusze unijne Marcin Bugajski, a także dyrektorzy kluczowych departamentów urzędu marszałkowskiego, miało charakter roboczy.
- Poznaliśmy ocenę naszych propozycji obszarów wsparcia, w tym najważniejszych inwestycji planowanych do realizacji z wykorzystaniem dofinansowania różnego rodzaju. Dzięki takim rozmowom będziemy wiedzieć, w jaką stronę mają iść propozycje potencjalnych beneficjentów, żeby ich wnioski mogły być pozytywnie rozstrzygnięte - mówił marszałek Stępień.
Wśród największych inwestycji, o których była mowa w trakcie spotkania, marszałek wymienił m.in. drogi dojazdowe do autostrady A1 czy budowę tunelu dla kolei pod Łodzią.
Dodajmy, że w latach 2014-2020 w województwie łódzkim nacisk położony będzie przede wszystkim na wspieranie przedsiębiorczości, innowacyjności, współpracy biznesu z nauką, a także rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz likwidację wykluczenia społecznego. Na dofinansowanie mogą liczyć projekty dotyczące ochrony środowiska, transportu, edukacji i walki z bezrobociem.
(jg/al)