ŁKA powie Ci gdzie jest Twój pociąg

środa, 16 listopada 2016
Od 16 listopada pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zyskają nowy i nowoczesny portal informacji pasażerskiej. Pozwala on na wyszukiwanie połączeń, zakup biletów, ale co najważniejsze – dzięki niemu podróżni będą mogli online śledzić położenie pociągów ŁKA na mapie oraz na bieżąco otrzymywać informacje o utrudnieniach w ruchu.
 
INFOPORTAL (http://infoportal.lka.lodzkie.pl/)  to pierwszy dynamiczny portal informacji pasażerskiej przewoźnika kolejowego w Polsce, który pozwala na lokalizację pociągów w czasie rzeczywistym. – Jest to możliwe dzięki urządzeniom GPS, które są zainstalowane w każdym pojeździe ŁKA. Dzięki przejrzystej mapie z naniesionymi trasami pasażer jest w stanie szybko zlokalizować interesujący go pociąg. Otrzymuje informację o trasie przejazdu włącznie z graficznym przedstawieniem biegu – poinformował Janusz Malinowski, wiceprezes ŁKA Sp. z o.o.
 
W przypadku pociągów opóźnionych pasażer otrzyma precyzyjną informację o czasie opóźnienia. Jeżeli wystąpią utrudnienia, bądź wstrzymanie ruchu pociągów, w zakładce Komunikaty podana zostanie szczegółowa informacja o ich przyczynie, ewentualnej zmienionej organizacji ruchu czy komunikacji zastępczej. Określony zostanie również przewidywany czas potrzebny do przywrócenia pełnego ruchu pociągów. 
 
Infoportal pozwala również na wyszukanie interesującego pasażera połączenia ze wskazanej stacji bądź w określonej relacji. Platforma jest połączona ze sklepem internetowym. Przekierowanie prześle wszystkie dane pociągu do zewnętrznego sklepu i tym samym przyśpieszy znacząco zakup biletu. Za pomocą portalu pasażer zostanie również powiadomiony o aktualnych promocjach i ofertach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
 
INFOPORTAL jest dostępny w wersji na komputer oraz urządzenia mobilne takie jak telefon, czy tablet. Informacja o portalu wraz z linkiem oraz kodem QR zostanie umieszczona na wszystkich stacjach i przystankach obsługiwanych przez pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
 
Platforma powstała przy współpracy z firmą Aksel. Portal Informacji Pasażerskiej jest dziełem innowacyjnym i cały czas się rozwija. Tym samym każdy użytkownik może przesłać swoje uwagi oraz propozycje do portalu za pomocą zakładki „Opinia o stronie”. 
(al)