Forum Promocji Województwa Łódzkiego 2019

poniedziałek, 2 grudnia 2019

Wzmacnianie tożsamości regionalnej i wspieranie rozwoju gospodarczego, to główne tematy rozpoczętego dziś (2 grudnia) Forum Promocji Województwa Łódzkiego 2019. - Łódzkie po prostu łączy – mówiła Iwona Koperska, Przewodnicząca Sejmiku WŁ, otwierając tegoroczną edycję największego, dorocznego święta marketingu terytorialnego w regionie łódzkim. O potrzebie łączenia tradycji z nowoczesnością wspominał także Dawid Mazurkiewicz, Dyrektor Kancelarii Marszałka w trakcie powitania uczestników tegorocznego Forum. Po raz pierwszy w historii, gościem tego wyjątkowego zgromadzenia samorządowców Ziemi Łódzkiej była delegacja z partnerskiej prowincji Syczuan w Chinach.

„Jak odkryć swoją misję” tłumaczyła w trakcie wykładu inauguracyjnego dr Magdalena Ogórek. Karolina Bielawska mówiła o wyjątkowej roli promocyjnej dla regionu łódzkiego, jaką ma do odegrania Miss Polonia 2019. Redaktor Naczelny Gazety Polskiej Tomasz Sakiewicz rekomendował współpracę samorządów lokalnych z Urzędem Marszałkowskim, jako kluczowy element zrównoważonego rozwoju regionu. Mówiono też o funduszach europejskich w kontekście rozwoju marki regionalnej, kształtowaniu wizerunku w mediach i social mediach oraz integracji wspólnoty lokalnej.

Forum Promocji Województwa Łódzkiego to inicjatywa cykliczna, realizowana od roku 2007, skierowana do przedstawicieli samorządów lokalnych regionu łódzkiego, w tym beneficjentów Funduszy Europejskich, którzy zajmują się promocją swoich marek lokalnych, przedstawicieli instytucji kultury z terenu województwa, środowisk opiniotwórczych oraz innych instytucji publicznych Łódzkiego tj. służb mundurowych, parków krajobrazowych i organizacji pozarządowych, którzy przyczyniają się bezpośrednio do budowania przewagi konkurencyjnej marki regionalnej.

Forum jest narzędziem efektywnego zarządzania marką regionalną, platformą dialogu i dyskusji pomiędzy specjalistami z obszaru marketingu terytorialnego, a także miejscem umożliwiającym wymianę doświadczeń dotyczących bieżących trendów rynkowych oraz oczekiwań społecznych i biznesowych konsumentów marki województwa łódzkiego i marek lokalnych. W trakcie Forum omawiane są dobre praktyki w marketingu terytorialnym oraz tematy związane z promocją marek lokalnych, budowaniem wizerunku oraz przewagi konkurencyjnej marki województwa łódzkiego. Forum przyczynia się do wielotorowego i kompleksowego rozwoju marki Łódzkiego oraz do aktywizacji działań promocyjnych realizowanych w regionie.

Wśród prelegentów tegorocznego Forum, oprócz wspomnianych już: redaktora naczelnego "Gazety Polskiej" i "Gazety Polskiej Codziennie" Tomasza Sakiewicza oraz Magdaleny Ogórek, są również: dr Radosław Wojtczak oraz dr Piotr Łuczuk, redaktor naczelny portalu filarybiznesu.pl.

GS