Łódzkie produkty spożywcze na chińskich stołach

czwartek, 22 marca 2018

Pięciu przedsiębiorców z branży spożywczej uczestniczy w misji gospodarczej w Chengdu - stolicy chińskiej prowincji Szyczuan, która jest regionem partnerskim województwa łódzkiego. Promują swoje produkty podczas Międzynarodowych Targów Produktów Spożywczych i Alkoholowych Tang Jiu Hui, które odbywają się w dniach 22-24 marca. To największa tego typu impreza branżowa w Chinach Zachodnich.

Dodatkowo kampania promująca łódzkie produkty w Chinach prowadzona jest w chińskich mediach społecznościowych i podczas akcji promujących sprzedaż, organizowanych w centrach handlowych.

Dzięki staraniom Urzędu Marszałkowskiego WŁ, łódzcy przedsiębiorcy mogą promować swoje produkty cyklicznie od 2014 roku. Podczas misji gospodarczych Chińczycy mają okazję spróbować m.in. miodów, miodów pitnych, naturalnych soków owocowych, produktów zbożowych oraz różnego rodzaju organicznych przekąsek. 

 
- Chengdu znane jest jako ambitne i chłonne „miasto przyszłości”. Podczas misji uczestnicy w praktyce poznają specyfikę kontaktów z chińskimi handlowcami i inwestorami. Biorą też udział w zaaranżowanych spotkaniach biznesowych z wyselekcjonowanymi, dużymi kupcami – mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

 

- Mam nadzieję, że tak zaplanowana misja pozwoli łódzkim przedsiębiorcom na zdobycie kompletnego pakietu biznesowej opieki, inspiracji, doradztwa i networkingu. To z kolei przełoży się na najbardziej pożądaną w biznesie wartość, którą jest szeroko rozumiana skuteczność - mówi Maciej Łaski dyrektor departamentu promocji i współpracy zagranicznej, bezpośrednio nadzorującego projekt LodzkieGo.

 

Przedsiębiorcy biorący udział w misji gospodarczej w Chengdu przyznają, że są one doskonałą okazją do pozyskania cennych kontaktów biznesowych.

 

- Uważam, że są szanse na znalezienie partnerów w Chinach, bo okazuje się, że nasza oferta z Polski jest konkurencyjna na tle dostawców z Europy Zachodniej. Na ile to się zakończy powodzeniem, na razie jest jeszcze za wcześnie, by o tym mówić – dodaje Maciej Skrzypiński z firmy CORPO sp.zoo.


- Jesteśmy po pierwszych rozmowach w Chengdu. Wstępnie dwie firmy są bardzo zainteresowane. Będziemy przesyłać im swoje oferty – tłumaczy Łukasz Wiatr z firmy Wiatrowy Sad.

 

Cała kampania promocyjna i misja gospodarcza są elementem projektu „Promocja gospodarcza Województwa Łódzkiego poprzez organizację i udział w zagranicznych targach i misjach gospodarczych” zainicjowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, a finansowanego ze środków Unii Europejskiej.

(mł, dk)