Udzielanie ulg w spłacie należności pieniężnych naliczanych na rzecz budżetu województwa z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej

Udzielanie ulg w spłacie należności pochodzących z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej jednostkom samorządu terytorialnego:

Podstawa prawna: art. 12 ust. 16 i 17 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 121 poz. 1266, ze zm.) 
Ulga udzielana w formie decyzji administracyjnej (art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego)
Wniosek składa organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego.

Wymagane dokumenty:
 Wniosek powinien zawierać:

  1. uzasadnienie, potwierdzające wystąpienie przesłanek do umorzenia należności, określone w art. 12 ust. 16 lub art. 12 ust. 17 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
  2. kopię decyzji zezwalającej na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej,
  3. kopie dokumentów w zależności od etapu realizacji inwestycji: decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego/decyzja o warunkach zabudowy terenu bądź wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla działek wyłączonych z produkcji, pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych, pozwolenie na użytkowanie obiektu.
 

 

Udzielanie ulg w spłacie należności pochodzących z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej pozostałym podmiotom:

 

Podstawa prawna: art. 22 b ust. 3 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz. U. z 2004 r. Nr 121 poz. 1266, ze zm.), art. 67 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), art. 67 a i 67 b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 z póżn.zm.)
Ulga udzielana w formie decyzji administracyjnej (art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego)

Wymagane dokumenty:
 Wniosek powinien zawierać:

  1. dane wnioskodawcy (imię i nazwisko albo nazwę, adres miejsca zamieszkania albo adres siedziby),
  2. sprecyzowane żądanie wraz z uzasadnieniem,
  3. określenie terminu spłaty należności (w przypadku odroczenia terminu płatności),
  4. określenie liczby rat oraz terminu ich spłaty (w przypadku wniosku o rozłożenie na raty).
  5. kopie dokumentów obrazujących sytuację ekonomiczną wnioskodawcy, potwierdzających zasadność udzielenia ulgi (np. zaświadczenie o wysokości dochodów, deklaracje podatkowe, zaświadczenie o statusie bezrobotnego, zaświadczenie lekarskie o trwałej niezdolności do pracy, a także inne dowody, które według dłużnika uzasadniają zastosowanie ulgi).

 

Kontakt: Klaudia Łuczak

Podinspektor

42-663-35-61

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Departament Rolnictwa i Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich

Wydział Rolnictwa

al. Piłsudskiego 12, pokój 918