Łódzkie promowało się na ITB

środa, 10 kwietnia 2019

Tegoroczna edycja międzynarodowych targów turystycznych ITB Berlin 2019 odbywała się w dniach 6-10.03.2019 r. W tym największym wydarzeniu promocyjnym biznesu turystycznego, zgodnie z informacjami przekazanymi przez organizatorów, wzięło udział ponad 10 tys. wystawców ze 181 krajów prezentujących swoje produkty i usługi, a krajem partnerskim była Malezja. Łącznie targi odwiedziło ponad 160 tys. osób, z czego 113 tys. to przedstawiciele branży turystycznej. 
Stoisko narodowe (tym razem w nowej odsłonie) przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną promowało w szczególności turystykę miejską i aktywną, a także kulinaria. Polską ofertę prezentowało prawie 80 wystawców i podwystawców. Nowością dla berlińskiej publiczności była obecność na narodowym stoisku Polskiego Związku Piłki Siatkowej, który nie tylko zapraszał zagranicznych turystów do odwiedzenia kraju siatkarskich mistrzów świata, ale także zachęcał kibiców do przyjechania na tegoroczne Mistrzostwa Europy kobiet, które odbędą się m.in. w Łodzi.
W inauguracji stoiska Województwo Łódzkie reprezentowane było przez Wicemarszałka Województwa Łódzkiego – Zbigniewa Ziembę, który na naszym stoisku powitał m.in. sekretarza stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki – Annę Krupkę oraz prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej – Roberta Andrzejczaka.
Na stoisku regionu łódzkiego odwiedzający z całego świata mogli zapoznać się z możliwościami uprawiania turystyki aktywnej na szlakach rowerowych, wodnych, na Łódzkim Szlaku Konnym oraz usłyszeć co nowego dzieje się w Łodzi, która zaprezentowała swoją bogatą ofertą kulturową. Odwiedzający docenili pomysł zaprezentowania atrakcji turystycznych w podziale na kategorie na mapach tematycznych, ich szatę graficzną oraz zakres merytoryczny.