Województwo Łódzkie zdobywa nagrody

wtorek, 23 listopada 2021

Nasz spot wygrał Międzynarodowy Festiwal Filmowy EnergaCamerimage 2021 w kategorii "Film reklamowy z wykorzystaniem Funduszy Europejskich na cele związane z zapobieganiem, zwalczaniem i przeciwdziałaniem skutkom epidemii COVID-19". W maju tego roku Łódzkie Dni Otwarte Funduszy Europejskich zwyciężyły w konkursie Meeting Planner Power Awards w specjalnej kategorii Event hybrydowy.

Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych EnergaCAMERIMAGE jest największym i najbardziej znanym festiwalem poświęconym sztuce autorów zdjęć filmowych. Poza Głównym Konkursem Festiwal to także Konkurs Spotów Reklamowych “Fundusze Europejskie w kadrze”, w którym miało okazję zabłysnąć Województwo Łódzkie. Jego celem jest wymiana doświadczeń pomiędzy pracownikami administracji publicznej, zaangażowanymi w komunikację o Funduszach Europejskich i promowanie dobrych praktyk w informowaniu społeczeństwa, za pomocą przekazów audiowizualnych, o korzyściach społecznych i gospodarczych związanych z wykorzystywaniem FE.

W tym roku do 12. już edycji Konkursu można było zgłaszać filmy/spoty w dwóch

kategoriach:

  • I kategoria – film informacyjno-promocyjny lub reklamowy o tematyce ściśle związanej z Funduszami Europejskimi;
  • II kategoria – film informacyjno-promocyjny lub reklamowy, w tym tzw. wizerunkowy z wykorzystaniem Funduszy Europejskich na cele związane z zapobieganiem, zwalczaniem i przeciwdziałaniem skutkom epidemii COVID-19.

Spoty musiały dotyczyć wybranego programu/priorytetu/działania współfinansowanego z Funduszy Europejskich w ramach perspektywy finansowej 2014-2020 oraz informować o lub promować FE.

Meeting Planner Power Awards to pierwszy w Polsce konkurs poświęcony branży eventowej, którego misją są poszukiwania najlepszych realizacji i praktyk we wszystkich jej sektorach. Nagrodę za łódzkie DOFE odebrała agencja Ibento, która była ich realizatorem. By otrzymać nagrodę Meeting Planner Power Awards w pierwszej kolejności należało zostać zaklasyfikowanym przez jury do tzw. „złotej trójki” nominowanych, co samo w sobie jest dużym sukcesem, ponieważ wiąże się z zostawieniem w pokonanym polu mnóstwa konkurentów. Łódzkie DOFE o końcowy laur walczyły z takimi wydarzeniami jak Europejski Kongres Gospodarczy (zorganizowany przez PTWP) i Impact CEE 2020 (realizacja agencja The Way).