Przejdź do treści Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki

Mali i średni przedsiębiorcy na podbój świata

wtorek, 17 czerwca 2025
Jak skutecznie wejść na rynki zagraniczne? Gdzie szukać wsparcia i z kim najlepiej współpracować, żeby rozwijać eksport? A może zainwestować w Maroku przed mistrzostwami świata? Odpowiedzi na te pytania padały podczas spotkania zorganizowanego w siedzibie Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Konferencję, której tematem była praktyczna pomoc dla małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą rozwijać działalność na rynkach międzynarodowych zorganizowały we wtorek: Polska Agencja Inwestycji i Handlu wspólnie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego.

Uczestnicy poznali ofertę finansową Banku Gospodarstwa Krajowego skierowaną do eksporterów, możliwości współpracy z PAIH w kraju i za granicą, w tym projekt Polskie Mosty Technologiczne, który pozwala firmom z sektora MŚP korzystać z mentoringu, dofinansowania i indywidualnego wsparcia w rozwijaniu działalności poza Polską.

Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja o transformacji Maroka w kontekście organizacji mistrzostw świata w piłce nożnej zaplanowanych w tym kraju w 2030 r. Jan Bochniak, ekspert z Zagranicznego Biuro Handlowego w Maroku przedstawił jego infrastrukturę, przemysł i opowiadał o szansach polskich firm w tamtym regionie.

Cenne wskazówki o kulturze biznesowej i różnicach mentalnościowych w kontaktach międzynarodowych przekazał Zbigniew Popowski, mający wieloletnie doświadczenie w bankowości i handlu zagranicznym.

Monika Papierak, zastępca dyrektora Departamentu Przedsiębiorczości i Sprawiedliwej Transformacji Urzędu Marszałkowskiego, w ramach cyklu „Łódzkie dla Biznesu” skoncentrowała się na ofercie ekspansji zagranicznej dla przedsiębiorców. Przedstawiła zaplanowane wyjazdy na targi i misje zagraniczne.

Spotkanie zakończyło się networkingiem, podczas którego uczestnicy wymieniali się doświadczeniami, pomysłami i wizytówkami.

jg/fot. Piotr Wajman