Przejdź do treści Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki

Łódzka gra rusza w świat

czwartek, 18 września 2025
Czwartek 18.09 września, to dzień premiery gry komputerowej Bytebond firmy DVD Unicorns. Już za tydzień zostanie ona zaprezentowana na największych targach gier w Japonii, bo jej twórcy skorzystali z oferty Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego i pojadą z nią na Tokyo Game Show 2025.

Targi w Tokio to jedno z największych wydarzeń branży gamingowej na świecie. Przyciąga setki tysięcy odwiedzających i kluczowych graczy z Azji, Europy i Ameryki. Dzięki Urzędowi Marszałkowskiemu przedsiębiorcy z branży gamingowej z województwa łódzkiego staną się częścią tej prestiżowej imprezy.

Urząd wyłonił sześć firm, które pojadą do stolicy Japonii zaprezentować swoje produkty. Jedną z nich jest DVD Unicornes. To łódzkie studio gier specjalizujące się w tworzeniu angażujących i innowacyjnych gier wideo. Firma koncentruje się na dostarczaniu wysokiej jakości, unikalnych doświadczeń dla graczy na całym świecie.

Wyjazd do Japonii poprzedziła premiera gry Bytebond, która od czwartku (18.09) jest dostępna dla miłośników tego rodzaju rozrywki.

- Jest to kooperacyjna gra logiczna dla dwóch osób. Wcielamy się w niej w dwa urocze roboty antywirusa, które przemierzając krainy podzespołów komputerowych muszą zmierzyć się z wrogim wirusem. W ten sposób gracz poznaje wnętrze komputera i mierzy się z zagrożeniami, jakie w nim występują. - opowiada Filip Mazurek, kierownik łódzkiego projektu. - Chcieliśmy stworzyć grę, w którą będą mogli pograć wszyscy: bardzo młodzi i dojrzali gracze.

Gra dostępna jest na platformie Steam. Bytebond to przygoda, która stawia na zgraną pracę zespołową w cyfrowym świecie. Gracze eksplorują części komputera, które roi się od cyfrowych wrogów i wirusowych botów. Wykorzystując swoje umiejętności zarządzania energią, muszą współpracować w trybie online lub w klasycznym trybie podzielonego ekranu. Towarzyszy temu rozwiązywanie zagadek, konieczność wykorzystania technik i strategii, ale i konieczność współpracy

- Liczę, że w Japonii zdobędziemy nowe kontakty do wydawców i producentów. Rynek azjatycki jest bardzo atrakcyjny. Chcemy rozszerzyć możliwości promowania naszej gry, a także zwiększyć naszą świadomość o charakterystyce tego rynku - dodaje Filip Mazurek.

Targi w centrum wystawienniczym Makuhari Messe w Chiba koło Tokio rozpoczynają się w czwartek 25 września i potrwają cztery dni. Wyłonione przez Urząd Marszałkowski firmy będę mogły też skorzystać ze stoiska polskiego, którego organizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Mogą przeprowadzić tam spotkania biznesowe, zaprezentować materiały informacyjno–promocyjne w tym ulotki, foldery, gadżety, a także wyświetlić film promocyjny oraz zaprezentować grę w strefie gamingowej. Udział w misji gospodarczej realizowany jest w ramach projektu „Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województwa łódzkiego poprzez udział w wydarzeniach targowych i ekspansję na rynki azjatyckie”, współfinansowanego z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021–2027.

jg