Przejdź do treści Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki

Gry z Łódzkiego zdobywają japoński rynek

czwartek, 25 września 2025

Rozpoczynają się targi Tokyo Game Show 2025. Centrum wystawiennicze Makuhari Messe w Chiba koło stolicy Japonii wypełni się producentami i dystrybutorami gier komputerowych, no i  ich odbiorcami. Wśród wystawców jest reprezentacja z województwa łódzkiego.

tokyo_3.jpg

Targi w Tokio to jedno z największych wydarzeń branży gamingowej na świecie. Przyciąga setki tysięcy odwiedzających i kluczowych graczy z Azji, Europy i Ameryki. Dzięki Urzędowi Marszałkowskiemu przedsiębiorcy z województwa łódzkiego staną się częścią tej prestiżowej imprezy. Wydarzenie potrwa od czwartku do niedzieli (24-25 września).

tokyo_1.jpg

Afterburn to łódzkie studio gier logicznych. W swoim portfolio ma takie tytuły, jak: Railbound, Golf Peaks, czy najnowszy Pup Champs. Na pierwszy rzut oka są to gry dla młodszych odbiorców, ale szef zespołu nie lubi takiego szufladkowania.

- Chcemy, żeby nasze gry były przystępne i przyjazne. Takie, w które sami chcielibyśmy zagrać - mówi Łukasz Sapiewka.

Targi to dla nich szansa na zaprezentowanie produktów przed dystrybutorami i ich recenzję.

tokyo_2.jpg

- Targi to żywe organizmy. Można poznać reakcję na gry 4-latków i starszych osób. Najlepsze miejsce do testowania gier na żywym organizmie - opowiada Łukasz Sapiewka, który na podobnym wydarzeniu poznał firmę, dzięki której gra wyprodukowana w Łodzi będzie zainstalowana na tabletach dostępnych w samolotach jednej z linii lotniczych.

 tokyo.jpg

- Takie targi to doskonałe miejsce na znalezienie kontaktów, które pozwolą poszerzyć grono odbiorców - dodaje twórca gier z Łodzi.

tokyo_4.jpg

Targi w Tokio są też okazją do nawiązania międzynarodowych kontaktów i pokazania, że Łódzkie to ważny punkt na mapie branży gamingowej dla studia Cleversan Games znanego z serii gier Farm Manager i Dragonscale Monastery. UltronAR, twórca innowacyjnej platformy no-code dla rozszerzonej rzeczywistości, chce spotkać w Japonii liderów branży gamingowej i technologicznej, a także poznać najnowsze światowe trendy.

tokyo_5.jpg

Swój najnowszy produkt pokaże DVD Unicorn z Łodzi. Ich gra Bytebond premierę miała przed tygodniem. Na targach zaprezentuje się też firma z Wielunia wielkareklama.eu specjalizująca się w interaktywnych grach webowych dla biznesu, wspierających kampanie marketingowe marek na rynkach międzynarodowych. Będzie też The Witchery Machine.

tokyo_6.jpg

Wyłonione przez Urząd Marszałkowski firmy będę mogły też korzystać ze stoiska polskiego, którego organizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Mogą przeprowadzić tam spotkania biznesowe, zaprezentować materiały informacyjno–promocyjne w tym ulotki, foldery, gadżety, a także wyświetlić film promocyjny oraz zaprezentować grę w strefie gamingowej. Udział w misji gospodarczej realizowany jest w ramach projektu „Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województwa łódzkiego poprzez udział w wydarzeniach targowych i ekspansję na rynki azjatyckie”, współfinansowanego z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021–2027.

jg/fot. MR