Gry z Łódzkiego zdobywają japoński rynek
czwartek, 25 września 2025Rozpoczynają się targi Tokyo Game Show 2025. Centrum wystawiennicze Makuhari Messe w Chiba koło stolicy Japonii wypełni się producentami i dystrybutorami gier komputerowych, no i ich odbiorcami. Wśród wystawców jest reprezentacja z województwa łódzkiego.

Targi w Tokio to jedno z największych wydarzeń branży gamingowej na świecie. Przyciąga setki tysięcy odwiedzających i kluczowych graczy z Azji, Europy i Ameryki. Dzięki Urzędowi Marszałkowskiemu przedsiębiorcy z województwa łódzkiego staną się częścią tej prestiżowej imprezy. Wydarzenie potrwa od czwartku do niedzieli (24-25 września).

Afterburn to łódzkie studio gier logicznych. W swoim portfolio ma takie tytuły, jak: Railbound, Golf Peaks, czy najnowszy Pup Champs. Na pierwszy rzut oka są to gry dla młodszych odbiorców, ale szef zespołu nie lubi takiego szufladkowania.
- Chcemy, żeby nasze gry były przystępne i przyjazne. Takie, w które sami chcielibyśmy zagrać - mówi Łukasz Sapiewka.
Targi to dla nich szansa na zaprezentowanie produktów przed dystrybutorami i ich recenzję.

- Targi to żywe organizmy. Można poznać reakcję na gry 4-latków i starszych osób. Najlepsze miejsce do testowania gier na żywym organizmie - opowiada Łukasz Sapiewka, który na podobnym wydarzeniu poznał firmę, dzięki której gra wyprodukowana w Łodzi będzie zainstalowana na tabletach dostępnych w samolotach jednej z linii lotniczych.

- Takie targi to doskonałe miejsce na znalezienie kontaktów, które pozwolą poszerzyć grono odbiorców - dodaje twórca gier z Łodzi.

Targi w Tokio są też okazją do nawiązania międzynarodowych kontaktów i pokazania, że Łódzkie to ważny punkt na mapie branży gamingowej dla studia Cleversan Games znanego z serii gier Farm Manager i Dragonscale Monastery. UltronAR, twórca innowacyjnej platformy no-code dla rozszerzonej rzeczywistości, chce spotkać w Japonii liderów branży gamingowej i technologicznej, a także poznać najnowsze światowe trendy.

Swój najnowszy produkt pokaże DVD Unicorn z Łodzi. Ich gra Bytebond premierę miała przed tygodniem. Na targach zaprezentuje się też firma z Wielunia wielkareklama.eu specjalizująca się w interaktywnych grach webowych dla biznesu, wspierających kampanie marketingowe marek na rynkach międzynarodowych. Będzie też The Witchery Machine.

Wyłonione przez Urząd Marszałkowski firmy będę mogły też korzystać ze stoiska polskiego, którego organizatorem jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Mogą przeprowadzić tam spotkania biznesowe, zaprezentować materiały informacyjno–promocyjne w tym ulotki, foldery, gadżety, a także wyświetlić film promocyjny oraz zaprezentować grę w strefie gamingowej. Udział w misji gospodarczej realizowany jest w ramach projektu „Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województwa łódzkiego poprzez udział w wydarzeniach targowych i ekspansję na rynki azjatyckie”, współfinansowanego z programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021–2027.
jg/fot. MR
Galeria
https://www.lodzkie.pl/strona-glowna/aktualnosci/gry-z-lodzkiego-zdobywaja-japonski-rynek#sigProId9c7aeddc92
