Czym się kierujemy?

„Urząd to organizacja, którą tworzą ludzie  skutecznie działający na rzecz mieszkańców województwa.”

1. MISJA I WIZJA 

Misja i Wizja są wspólnym wzorcem dla wszystkich pracowników Urzędu, spajającym podejmowane działania oraz motywującym do ciągłego rozwoju i doskonalenia. Osiągnięcie wizerunku nowoczesnej instytucji świadczącej usługi wysokiej jakości jest możliwe wyłącznie dzięki zaangażowanym pracownikom i skutecznym liderom.

Opracowane misja i wizja nie są dla nas jedynie deklaracją lecz również wyrazem przekonania, jak ważna jest nasza praca. Określone w Strategii czynniki sukcesu wyznaczają kierunek działań i zmian.


Jakie są nasze podstawowe cele?

  • Urząd jest Instytucją Otwartą, świadomie kształtującą swój wizerunek proklienckiej organizacji, wykorzystującą wiele źródeł i sposobów komunikacji.
  • Urząd jest Instytucją Dostępną i Otwartą, nastawioną na kompleksowe świadczenie usług, w tym drogą elektroniczną.
  • Urząd postrzegany jest jako „Dobry Pracodawca”.
  • Urząd zarządzany jest nowocześnie, innowacyjnie, przyjaźnie dla środowiska.
  • Urząd świadczy usługi wysokiej jakości (sprawnie, skutecznie, obiektywnie, zgodnie z prawem, terminowo).
  • Wartość Urzędu kształtują aktywni, skuteczni liderzy oraz identyfikujący się z nimi, świadomi, kompetentni, wykształceni, zmotywowani i zaangażowani pracownicy.
  • Urząd jest Dobrym Gospodarzem zarządzającym w sposób optymalny posiadanymi zasobami finansowymi i majątkowymi.
  • Urząd działając prewencyjnie, wprowadza mechanizmy zapobiegające wystąpieniu zdarzeń o charakterze korupcyjnym.

Realizacja misji poprzez wykonywanie celów i zadań Urzędu stwarza niepowtarzalną szansę na połączenie pracy na rzecz rozwoju regionu z własnym rozwojem zawodowym.

2. KODEKS ETYKI 

Nasz Kodeks Etyki określa wartości, zasady i standardy zachowania wszystkich pracowników urzędu (bez względu na zajmowane stanowisko), a także współpracujących z nami stażystów i praktykantów. Wykonujemy zadania publiczne, dlatego niezwykle istotne jest, aby każde nasze postępowanie było zgodne z zasadami:

  • praworządności,
  • bezstronności i bezinteresowności,
  • uczciwości i rzetelności,
  • odpowiedzialności,
  • jawności,
  • dbałości o dobre imię urzędu i jego pracowników,
  • uprzejmości i życzliwości w kontaktach urzędu i współpracownikami.
     

Dla naszych klientów zewnętrznych Kodeks Etyki stanowi ważne źródło informacji, jakich zachowań w codziennych kontaktach mogą oczekiwać od każdego z nas. Dokument ten zawiera również wskazówki, jakich działań należy się wystrzegać oraz do kogo można zgłosić swoje wątpliwości dotyczące etycznego zachowania.