Przejdź do treści Przejdź do menu głównego Przejdź do wyszukiwarki

Likwidujemy białe plamy komunikacyjne

poniedziałek, 12 sierpnia 2019
Samorząd województwa łódzkiego przygotował 29 nowych linii autobusowych, które zostaną zgłoszone do dofinansowania w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. – Dziś mija termin składania wniosków o dofinansowanie wznawianych albo tworzonych na nowo linii komunikacji autobusowej w miejscach, gdzie ich brakowało. Zaraz przedstawimy nasze propozycje wojewodzie i mam nadzieję, że spotkają się one z aprobatą – zapowiedział w poniedziałek 12 sierpnia na konferencji prasowej marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.
 
Prace nad wyłonieniem najbardziej potrzebnych linii trwały od wejścia w życie ustawy, czyli od 18 lipca. Wybrano 29 tras międzypowiatowych (takimi zajmuje się samorząd województwa, pozostałe są w kompetencjach starostów i wójtów), które zostaną zgłoszone do dofinansowania. O tym, które ostatecznie otrzymają wsparcie, zdecyduje wojewoda do 20 sierpnia. Trzy dni później rozpocznie się zawieranie umów z samorządami o uruchomieniu połączeń.
- Wszystko po to, żeby jak najszybciej wybrać operatora połączeń i od 1 września autobusy mogły ruszyć na trasy - wyjaśniał marszałek Schreiber.
Województwo łódzkie ma w tym roku do dyspozycji w ramach Funduszu 15,5 mln zł. - Dofinansowanie do 1 wozokilometra wyniesie 1 zł dlatego propozycje samorządu województwa wyczerpałyby 1 mln 729 tys. zł – informuje Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentuy Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.
 
Fundusz rozwoju przewozów autobusowych utworzony przez rząd Mateusza Morawieckiego ma na celu przywracanie lokalnych połączeń autobusowych, które nie funkcjonowały od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy, albo tworzenie ich tam, gdzie są białe plamy komunikacyjne. Dzięki temu mieszkańcy, przede wszystkim z małych miejscowości, będą mogli dotrzeć środkami transportu publicznego do pracy, szkół, placówek zdrowia i instytucji kultury. Zwiększenie siatki połączeń autobusowych stworzy także możliwość znalezienia pracy w miejscowościach, do których dojazd był dotychczas utrudniony lub niemożliwy.
jg
 
Linie zaproponowane do dofinansowania przez Samorząd Województwa Łódzkiego (przedstawione na załączonej poniżej mapie):
 
1 Tomaszów Mazowiecki - Chociw - Rawa Mazowiecka
2 Tomaszów Mazowiecki - Żelechlinek - Rawa Mazowiecka
3 Tomaszów Mazowiecki - Głuchów - Brzeziny
4 Tomaszów Mazowiecki - Będków - Tuszyn
5 Tomaszów Mazowiecki - Gapinin - Drzewica
6 Sieradz – Szadek – Łask
7 Sieradz – Lututów – Wieruszów
8 Sieradz – Burzenin – Złoczew
9 Bełchatów – Wola Krzysztoporska - Piotrków Trybunalski
10 Bełchatów – Kalisko –  Radomsko
11 Bełchatów – Szczerców – Rusiec
12 Skierniewice – Rawa Mazowiecka – Biała Rawska
13 Skierniewice – Łyszkowice – Łowicz
14 Skierniewice – Łowicz – Kiernozia
15 Skierniewice – Rawa Mazowiecka – Czerniewice
16 Łęczyca – Świnice Warckie – Uniejów
17 Łęczyca – Krośniewice – Dąbrowice
18 Łęczyca – Leźnica Wielka – Ozorków
19 Piotrków Trybunalski – Tuszyn – Łódź
20 Opoczno - Przyłęk - Klew
21 Opoczno - Inowłódz - Brudzewice
22 Opoczno -Sławno - Tomaszów Mazowiecki
23 Opoczno - Kałek - Piotrków Trybunalski
24 Szadek – Wodzierady – Łódź
25 Wieluń –  Strugi – Wieluń
26 Wieluń – Pajęczno – Osjaków
27 Wieluń – Zdzierczyzna – Wieluń
28 Wieruszów – Lututów – Wieluń
29 Działoszyn – Wieluń – Sieradz