Podróż pionkami po regionie łódzkim

piątek, 26 czerwca 2015
Od dziś województwo łódzkie ma swoją grę planszową. Podróż przez region pionkami do gry zaprojektował Michał Borowiak, którego pomysł został uznany za najlepszy podczas zeszłorocznej kampanii „Łódzkie ma pomysł!”
 
Gra „Odkryj łódzkie” polega na odkrywaniu atrakcji województwa łódzkiego, wcielając się w jedną z ośmiu postaci historycznych regionu, które różnią się pod względem szybkości ruchu, kapitału początkowego, pensji za przekroczenie pola startu oraz wiedzy, czyli liczby odpowiedzi na pytania po rzucie kośćmi. Wśród nich są m.in. Julian Tuwim, Władysław Reymont, Aleksander Kamiński.
 
– Na planszy znajdują się 62 atrakcje turystyczne, po dwie z każdego z powiatów województwa łódzkiego. Dodatkowo są także 4 dworce kolejowe oraz 7 atrakcji ogólnoregionalnych. Ponadto, plansza uwzględnia 3 pola specjalne – urzędu skarbowego, podatku oraz więzienia – tłumaczy Michał Borowiak, autor gry.
 
Dla każdej atrakcji turystycznej został namalowany specjalny pejzaż, dodatkowo każda z postaci ma swój portret. Autorem pejzaży i portretów oraz samej gry pod względem graficznym jest łódzka graficzka Anna Stanisławska. Odkryj Łódzkie jest grą przeznaczoną dla osób powyżej 10. roku życia, dla 2-8 graczy, stworzona w polskiej i angielskiej wersji językowej.
 
- Chciałem stworzyć niepowtarzalną pamiątkę z wakacji, aby pełniła funkcję edukacyjną, promocyjną i integracyjną – wyjaśnił autor gry.
 
Michał Borowiak otrzymał z Urzędu Marszałkowskiego 50 tys. złotych na wcielenie w życie swojego pomysłu. Jak urzędnicy dowiedzieli się o jego zamiarach? Opowiada Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego: - W zeszłym roku zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kampanii „Łódzkie ma pomysł!”, ponieważ mieliśmy do zrealizowania bardzo ważne, z punktu widzenia naszego regionu, cele. Przede wszystkim naszym ustawicznym celem, który realizujemy w całej strategii marki Łódzkie, jest budowa wizerunku naszego województwa jako promotora i pioniera w zakresie myślenia projektowego. Dzięki kampanii, z sukcesem, udało się nam również wyróżnić na tle innych regionów, pod względem udziału mieszkańców w życiu naszego województwa. Kampania pokazała, że ludzie związani z województwem łódzkim są i stają się ambasadorami województwa, tzn. polecają go innym, a to również bardzo istotna kwestia m.in. z punktu widzenia gospodarczego i turystyczno-rekreacyjnego. Mieszkańcy Łódzkiego angażują się w życie swojego regionu, o czym świadczyć może również duża ilość zgłoszeń w kampanijnym konkursie „Łódzkie ma pomysł!”.
 
Do konkursu zgłoszonych zostało 181 projektów, pomysły związane były prawie z każdą sferą życia, od edukacji wczesnoszkolnej, po kulturę, na infrastrukturze kończąc. Internauci oddali niemal 30 000 głosów na konkursowe projekty.
 
Gdzie będzie można zagrać w grę „Odkryj łódzkie” lub ją kupić? Gra zostanie dostarczona bezpłatnie do wszystkich szkół gimnazjalnych w województwie łódzkim. Możliwość gry w nią w swoim klubie zapowiedzieli właściciele łódzkiego „Niebostanu”. Gra do nabycia będzie zaś na stronie wykreujprezent.pl oraz w wybranych miejscach sprzedaży pamiątek w naszym regionie. Jej koszt wynosi 69,90 zł. Na oficjalnym fanpage’u gry na Facebooku będą organizowane także konkursy, w których będzie można ją wygrać.
(al)